">

Detta är jag...

Mitt foto
En tjej som nyss gått med i 30 plusgänget och som älskar inredning och min familj. Bor just nu med sonen M och maken M katten Busan,hennes fästingar, makens fiskar i ett radhus i skånska Förslöv, och trivs alldels utmärkt med livet...

Våran båt

Våran båt
I den här har vi upplevt många härliga stunder..

onsdag 17 juni 2009

Melvin 1 år...


Nästan 1 år gammal och upptäcker gamelmorfars gräsmatta i Varberg...


8 månader gamal och du kom på hur man kryper och hittar redan på bus...


Här är du 6 månader och vi har precis flytta till Förslöv..


Här du 1 månad gamal och är ute på din första segeltur....


Här är du 3 veckor gammal och ligger som en liten groda på pappa och sover gott...

Ja älskade sonen min idag fyller du ett 1 år!! Det var allstå ett år sen som du ville komma ut till oss dina föräldrar 3 veckor för tidigt....

Denna dagen kommer vi aldrig att glöma.
Värkarna började vid vid 02:00 tiden på natten, jag vaknade av att jag hade ont i magen, det kändes som mens värkar och jag reagerade inte så mycket över det. Trodde att det kanske var förvärkar och somnade om, men vaknade igen vid halv fyra tiden av att värkarna var kraftigare och väckte din pappa.
Jag sa att jag trodde att du var på gång nu och att vara i ett sovande tillstånd till att vakna tog inte mer än en halv sekund.
Jag tvingade honom att ringa till sjukhuset och där sa dem att det skulle ta ett tag för jag var ju först födeska och varken vattnet eller proppen hade ju gått...

Så jag hoppade in i duchen för det har jag hört skulle hjälpa,kände ingen förbättring. Din kära pappa gjorde iordning frukost till mig men jag fick inte i mig någonting. Jag tyckte att vi skulle åka in för jag tyckte att det gjorde väldigt ont.
Sagt och gjort så satte vi oss i bilen och din pappa har nog aldrig kört så fort när jag har åkt med.

När vi kom fram så var jag öppen 4 cm och det vara bara att rulla in i ett förlossninsrum och lägga sig i sängen.
Allt gick bra och jag andades in mycket mycket lustgas...fick en ryggmärgsbedöning men den kunde jag lika gärna ha varit utan.
När krystvärkarna började närmna sig så fick jag sätta mig på en pall och vips så var du ute... 11:25 för att vara mer exakt!!! Världens underbarste,härligaste,sötaste lilla gosse var och är du!!!

Du har upplevt mycket under ditt fösrta år, du fick uppleva en härlig sommar med havet,värmen och solen, sen fick du se hur underbar hösten kan vara med alla vackra färger när vi gick våran dagliga runda ute i skogen och du älskade att ligga och kolla på träden som susade förbi utanför vagnen.
Du fick uppleva en kall och vit vinter med snö och frost, du gapade stort när du satt på pappas rygg och det började snöa, så att snöflingorna landade på din tunga och du smakade på dem förväntasfullt...
Sen kom våran och du fick se när alla träden fick liv igen och alla vackra blommor som blommade, du fick mata änder nere vid ån (och det var såååå soligt)

Nu är sommaren här igen ochh du åter uppleva den men med nya intryck...istället för att bara se världen ifrån vagnen eller ifrån mammas eller pappas famn så kan du nu krypa omkring och utforska världen helt själv och det är något som du redan tycker är kul!! Snart springer du med omkring och då får mamma och pappa ingen ro eller lugn stund...

Ja min älskade son nu fyller du inte månader längre utan år... tänk att det känns som att du kom till oss för någon vecka sedan samtidigt som det känns som att du alltid har funnits hos oss...

Jag trodde aldrig att man kunde älska någon så mycket som jag älskar dig, min kärlek är så stark och så sårbar....du är det bästa och finaste som finns!!!

Jag älskar dig

Ja du hade bråttom ut till midsommar och alla festligheter... du

4 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis lilla goding! Tyvärr kommer vi inte till dig på födelsdán, men hoppas du får en rolig dag med många spännande paket. (ska se om vi kan skicka med din mormor och morfar paketet till dig).Hälsn. Linda & co

Saltistjejen sa...

Stort GRATTIS!
visst känns det som om året gått båda snabbt och oändligt långsamt på samma gång. Så mycket nytt!
Vilka mysiga bilder också!
Hoppas ni firar riktigt ordentligt!
Kram!!!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Grattis till Eran 1-åring! Söt som en karamell och en riktig karlakarl!
Glad midsommar
Carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, du nog ska det bli sill, nubbe och annat trevligt i stugan!
Carin