">

Detta är jag...

Mitt foto
En tjej som nyss gått med i 30 plusgänget och som älskar inredning och min familj. Bor just nu med sonen M och maken M katten Busan,hennes fästingar, makens fiskar i ett radhus i skånska Förslöv, och trivs alldels utmärkt med livet...

Våran båt

Våran båt
I den här har vi upplevt många härliga stunder..

söndag 26 april 2009

Sjuklingen...

Ja som sagt var det blev ju inget med vmo i helgen och det var nog lika bra det.
För i lördags natt vakande jag av en snällig liten son som ville ha mat, jag tog upp honom som vanligt för att göra lite välling.
Men när jag tog upp honom så kände jag att han var alldelse kokhet...tog tempen på honom och han hade 40 graders feber stackarn...

Vi tryckte i honom en alvedon,lite välling och av med pjamasen och in i sängen...sen vaknade han igen efter 3 timmar och ville ha mer välling, febern hade då gått ner till 38,4 och han fick en ny alvedon och sen in i sängen igen.
Sen vaknade han och var pigg och glad så vi tänkte att vi nog kunde sticka till markanaden iallafall, sagt och gjort!

Vi packade in oss i bilen och stack iväg, det var mycket folk där och det blev bara lite nötter för våran del.
Sen stack vi till Hedentorps plantskola och köpte en svartvinbärsbuske och några smultronplantor som vi planterade senare på kvällen.

Så nu har vi mycket att gå och mumsa på i sommar och framför allt lillkillen...vi har nu röda och svartavinbär, vindruvor, smultron och rabarber...mums!!!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tänk att ni redan kan plantera!

På gamla stället hade vi massor med mumsigt - krusbär var allas favorit - det borde du också pröva.

Bry dig inte om sådana där anonyma avundsjuka typer! ;-)

Kram Maud

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Nu är du inlagd i mina bloggar!
Ha en bra ny vecka!
Carin