">

Detta är jag...

Mitt foto
En tjej som nyss gått med i 30 plusgänget och som älskar inredning och min familj. Bor just nu med sonen M och maken M katten Busan,hennes fästingar, makens fiskar i ett radhus i skånska Förslöv, och trivs alldels utmärkt med livet...

Våran båt

Våran båt
I den här har vi upplevt många härliga stunder..

söndag 7 juni 2009

Nu har jag börjat på att budget fixa övervåningen....rummet som vi glömde när vi flyttade in!!!
Eller glömde och glömde, vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med det då det är en hal/korridor/rum. Men nu har vi bestämmt oss för att göra ett extra tv-rum där....perfekt när vi vill se olika program och att det ligger presic utanför Kottens rum så att när han bli äldre så kan han kolla tv och spela tv-spel där!!!

Så jag hittade en billigt soffa från Ikea på blocket för 300 spänn, som min kära man har varit och hämtat idag,beställde med ett sofföverdrag för 300 spänn på Ellos....så den soffan blev billig. Vill inte köpa en ny dit upp så länge Kotten är liten....vi få köpa en ny till tv-rummet nere först och sen slänga upp den vi har nu på övervåningen och då slänga eller sälja den "nya" soffan...
Men det var skönt att hitta en billig soffa som han kan slita,rita och klänga i utan att man är rädd om den...

Sen var jag och köpte färg idag med, det blev gräddvit och svart...
har målat ena väggen i den gräddvita färgen (3 gånger) idag och ska sen använda den svarta färgen till att måla ett stort poträtt av Kotten på hela väggen, så att det blir som en stor bild...sen blir det nog att jag måla resten av övervåningen i den gräddvita färgen.
Den är mycket behaglig...det blir inte så kallt och hårt som det kan bli av vanlig vitfärg

Sen blir det bara att köpa nya kuddfrodral och nya gardinner!! Alla gardiner jag har ifrån vårt gamla hus är alldeles alldeles för korta så det ser rätt dumt ut just nu....
Sen är jag nog klar...ska in med tvn och en dvd spelare med...ni få se sen när det är klart...

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj låter avancerat med proträttbilden på väggen1 mEn det komme bli supercoolt! :-)
Du får visa bilder från alltihop när det är klar sedan!
:-)
Kram!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, vist är det bra med begagnat ibland. Kloka du!
Det kommer att bli helt ok med uppstylingen!
Ha en bra ny vecka!
Carin